Niets doen. - Reisverslag uit Maggona, Sri Lanka van Marian Pater Ineke Maciag - WaarBenJij.nu Niets doen. - Reisverslag uit Maggona, Sri Lanka van Marian Pater Ineke Maciag - WaarBenJij.nu

Niets doen.

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg Marian Pater

19 Februari 2014 | Sri Lanka, Maggona

Afgelopen maandag afscheid genomen van de jongens van het Boyshome. Enkelen heb ik mijn hart gesloten, een paar vind ik bijzonder maar allemaal hebben ze het de moeite waard gemaakt te investeren. Als je alle jongens bij elkaar ziet, zijn het meestal dezelfden die je opvallen, er zijn ook verschillende jongens die hun eigen gang gaan en waar je dan niet zoveel contact mee hebt.
Bij het afscheid hebben ze met z'n allen tegelijk bedankt op eigen wijze, leuk. Tja en dan ga je weg, even wachten op de tuktuk en bij het langsrijden even zwaaien naar de jongens die op dat moment kijken. Dat was het dan.
Ik heb er geen spijt van dit gedaan te hebben, misschien een andere keer weer op een andere plek.
Nu dus niks doen, zonnen, luieren, uitslapen en proberen niet te denken aan volgende week, want daar heb ik geen zin in. Wel natuurlijk mijn huis, mijn hondje, alle vrienden en bekenden, maar het weer en het stramien, nee daar heb ik geen zin in. Hier in Sri Lanka heb ik eraan moeten wennen dat afspraak geen afspraak is, er komt altijd wat tussen en er wordt ook vaak gezegd 30 minutes, wat dan hele lange 30 minutes zijn.
Ik zit nu in een moslimgedeelte, dat is eerst even wennen, maar zoals alles went, ook dit. Mannen in jurken, vleermuizen, ach het zijn ook mensen. Alles leeft en woont hier bijelkaar, katholieken, moslims en boeddhisten, ja waarom niet.
Ook dit heeft mijn kijk op alles veranderd.
Zo dit was echt mijn allerlaatste stukje. Thuis zal ik foto's bijvoegen dat lukt niet zo goed op een i-pad.
Ik hoop dat iedereen die meegelezen, gereageerd heeft, er plezier aan beleefd heeft.
Tot ziens.

  • 19 Februari 2014 - 19:11

    Jolanda:

    Fijn dat we mee mochten lezen de tijd die je in Sri.Lanka was en ik hoop dat je een goede vlucht terug hebt en een welkom thuis hebt.
    Groetjes Jolanda

  • 19 Februari 2014 - 19:59

    Brenda:

    Hallo Marian, ik heb jouw avonturen en ook die samen met Ineke gevolgd. Interessant en spannend allemaal. Geniet nog even van het luieren. En kan me voorstellen dat terug in ons strakke stramien niet mee zal vallen. Veilig weer thuis komen. Groet Brenda

  • 19 Februari 2014 - 21:10

    Cocky Tamminga:

    Hoi Marian, geniet nog even van alles je loopt idd zo weer in inhet stramien.
    Ben heel benieuwd naar alle verhalen en foto's.
    Goede vlucht terug en tot in ons koude kikkerlandje.

    groetjes cocky

  • 20 Februari 2014 - 20:34

    Erna Terink:

    Ha Marian, en zo ineens zit het er alweer op. Dankjewel voor de mooie verhalen. Ik heb er van genoten. Geniet jij nog even bewust van de laatste momenten daar. Slurp ze op. Gaan we in het voorjaar weer eens helemaal bijkletsen op het terras van de Pauw??? zou ik leuk vinden. Goede thuisreis voor straks. See you!

  • 25 Februari 2014 - 20:26

    Marian Pater En Ineke Maciag:

    Zoals ik al heb geschreven, ik heb genoten van het schrijven van de verslagen, genoten van de reacties. Niet altijd terug gereageerd, was soms wat problematisch. Natuurlijk wil ik graag met iedereen even persoonlijk terug kijken op de voor mij een afstandnemende periode. Ik heb vanaf een echte verre afstand kunnen kijken naar mijn leven in Holland, dit is ook confronterend voor mezelf geweest en ik moet daar mijn conclusies uit trekken.
    Erna, we gaan er echt nog even een gezellig avond van maken.
    Cocky, we maken snel een afspraak.
    Collega's we spreken elkaar volgende week.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sri Lanka, Maggona

Marian Pater

Marian en ineke hebben besloten in 2014 vrijwilligerswerk te gaan doen in Sri Lanka. Ineke is daar 3 jaar geleden geweest en Marian dit jaar. Het land, de mensen, kortom alles spreekt ons aan daar iets te betekenen voor de mensen in dat land. Na eindeloos zoeken vonden wij de stichting Helpsrilankanu en gaan we ons daar nuttig maken in het Don Bosco Boyshome in Magonna.

Actief sinds 19 Dec. 2013
Verslag gelezen: 440
Totaal aantal bezoekers 15532

Voorgaande reizen:

05 Januari 2014 - 24 Februari 2014

Marian en Ineke werken zich te barsten.

Landen bezocht: