Een fesstelijke zondag. - Reisverslag uit Maggona, Sri Lanka van Marian Pater Ineke Maciag - WaarBenJij.nu Een fesstelijke zondag. - Reisverslag uit Maggona, Sri Lanka van Marian Pater Ineke Maciag - WaarBenJij.nu

Een fesstelijke zondag.

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg Marian Pater

09 Februari 2014 | Sri Lanka, Maggona

Vandaag was de aftrap voor het honderdjarig bestaan van Don Bosco. Het was een beetje feestelijke kerkdienst.
Buren en belangstellenden waren uitgenodigd de dienst bij te wonen, zo ook Mieke en ik. Alle jongens hadden dezelfde bloes en broek aan wat er erg leuk uitzag. Het begin heb ik gemist, omdat ik een bezoekje had bij mijn grootste vriend van de afgelopen 10 dagen. Mijn hechtingen zijn er nu uit maar de wond is niet dicht, door de infectie en opnieuw het verzoek niets te doen. Ach ik doe niet anders. Wat we in het begin lieten zien van de weekenden is voor mij nu al bijna twee weken een feit. Rust, nietsdoen look-a-like vakantie.
Ik begrijp nu wel hoe de kosten voor de gezondheidszorg in Nederland zo hoog zijn, hier staat alleen alcohol, betadine en steriel water met een sterilisator op een gammele tafel en een bank waarop je moet liggen zonder onze rollen papier. Ik ben dan ook alleen behandeld met betadine en verband en leukoplast. Daar staat tegenover dat de kosten ook inherent zijn, 300 ruppies voor een consult en 200 rupies voor de medicijnen dat is samen 3 euro. Dat is de moeite van het declareren nog niet eens.
Ik heb veel foto's gemaakt van vanochtend, zal kijken of die erop kunnen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sri Lanka, Maggona

Marian Pater

Marian en ineke hebben besloten in 2014 vrijwilligerswerk te gaan doen in Sri Lanka. Ineke is daar 3 jaar geleden geweest en Marian dit jaar. Het land, de mensen, kortom alles spreekt ons aan daar iets te betekenen voor de mensen in dat land. Na eindeloos zoeken vonden wij de stichting Helpsrilankanu en gaan we ons daar nuttig maken in het Don Bosco Boyshome in Magonna.

Actief sinds 19 Dec. 2013
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 15549

Voorgaande reizen:

05 Januari 2014 - 24 Februari 2014

Marian en Ineke werken zich te barsten.

Landen bezocht: