Nu is het werken geblazen - Reisverslag uit Kudapaduwa, Sri Lanka van Marian Pater Ineke Maciag - WaarBenJij.nu Nu is het werken geblazen - Reisverslag uit Kudapaduwa, Sri Lanka van Marian Pater Ineke Maciag - WaarBenJij.nu

Nu is het werken geblazen

Door: Ineke en marian

Blijf op de hoogte en volg Marian Pater

12 Januari 2014 | Sri Lanka, Kudapaduwa

Na een paar uur te hebben gelopen tussen de luidtoeterende tuktuks en het zweet op de rug hebben we een internetcafe gevonden waar we nu met dikke opgezwollen vingertjes onze volgers graag op de hoogte houden van onze belevenissen. Gisterochtend om 8 uur vertrokken naar Maggona en na circa 4 uur rijden aangekomen in het Don Bosco boys home. Dinsdag was er pas een sms je gekomen dat wij zouden komen en zij in allerijl de kamers klaar en "schoongemaakt". De jongens waren nog op school en nadat we ons enigzins geinstalleerd hadden hebbben we kennis gemaakt met Mieke. Zij heeft ons een rondleiding gegeven en daarna zijn we gaan lunchen. Uiteraard stond er curry en rijst op het menu met liefde klaargemaakt door Mary een klein Tamilvrouwtje. Gistermiddag nadat we kennis hadden gemaakt met de jongens hebben we een tuktuk genomen en zijn we naar Kalutara gegaan. Daar wat schoonmaakmiddelen gekocht om onze badkamer te ontsmetten. Ook wat sponzen dweilen etc aant Jut en Jul gaan schoonmaken en daarna verven. De eetzaal moet nodig voorzien worden van een lik verf en de ramen hebben we al gelapt. Morgen gaan we met de broeder verf halen in Kalutara en dan werken we ons weer te barsten.
Wij zijn moeilijk te bereiken, bijna niemand weet wat wifi is en internet ligt er bijna overal uit. Uiteraard blijven we ons best doen om onze trouwe volgers op de hoogte te houden. In onze badkamer lopen wel heeeelee grote kakkerlakken, dat plast toch minder ontspannen dan op de wc van het vliegveld van Frankfurt, maar ja het went.
Dit is het verslag van 9 januari 2014.

• 12 Januari 2014 - 09:15

Rina Pater:

Hallo Marian en Ineke
    ik heb gelezen dat moeilijk wifi
    we wensen jullie fijne dagen op de werk.
    groet van Rina en Harm

• 12 Januari 2014 - 18:45

Anton Doornenbal:

Ach, huisdieren zijn toch altijd leuk, zelfs in de badkamer.
    Thuis beoordelend heb je het schilderen wel aardig onder de knie.

Verslag uit: Sri Lanka, Kudapaduwa

Marian Pater

Marian en ineke hebben besloten in 2014 vrijwilligerswerk te gaan doen in Sri Lanka. Ineke is daar 3 jaar geleden geweest en Marian dit jaar. Het land, de mensen, kortom alles spreekt ons aan daar iets te betekenen voor de mensen in dat land. Na eindeloos zoeken vonden wij de stichting Helpsrilankanu en gaan we ons daar nuttig maken in het Don Bosco Boyshome in Magonna.

Actief sinds 19 Dec. 2013