60 houten stoeltjes - Reisverslag uit Maggona, Sri Lanka van Marian Pater Ineke Maciag - WaarBenJij.nu 60 houten stoeltjes - Reisverslag uit Maggona, Sri Lanka van Marian Pater Ineke Maciag - WaarBenJij.nu

60 houten stoeltjes

Door: Marian en Ineke

Blijf op de hoogte en volg Marian Pater

28 Januari 2014 | Sri Lanka, Maggona

Omdat er in de keuken geen voortgang zit gaan we gewoon maar ons eigen plan trekken en de stoeltjes in de Dining Hall schoonmaken, zodat ze later van een kleurtje kunnen worden voorzien. Deze stoeltjes moesten echt schoon geschuurd worden en waren bijna te vies om aan te pakken. Tja de jongens eten allemaal met hun handen dus kun je wel nagaan hoe die stoeltjes er ongeveer uitzagen. In overleg met de broeder wordt er per tafel met 10 stoeltjes 1 kleur genomen, geel, groen, blauw, rood, paars en oranje. Deze worden net zoals de al gekochte verf gesponsord door de verkoop van de boeken op de Koninginnedag vrijmarkt. Alles is hier goedkoper dus kan je best wel veel doen met €100.
Zo hebben wij met behulp van enkele jongens, die waren niet naar school wegens pijntjes of wondjes, alle stoeltjes schoongeboend en geschuurd. Er leek geen eind aan te komen, maar we waren op tijd klaar, want om twee uur was het tijd voor de lunch.
's middags zaten we beiden te knikkebollen op het balkon en hebben toen maar even besloten een siesta te gaan houden.
Samen met Mieke de andere vrijwilligster hebben we gedineerd in Sumadai onder het genot van een glaasje witte wijn.

Verslag uit: Sri Lanka, Maggona

Marian Pater

Marian en ineke hebben besloten in 2014 vrijwilligerswerk te gaan doen in Sri Lanka. Ineke is daar 3 jaar geleden geweest en Marian dit jaar. Het land, de mensen, kortom alles spreekt ons aan daar iets te betekenen voor de mensen in dat land. Na eindeloos zoeken vonden wij de stichting Helpsrilankanu en gaan we ons daar nuttig maken in het Don Bosco Boyshome in Magonna.

Actief sinds 19 Dec. 2013