Even een eilandje bekijken op zondag. - Reisverslag uit Beruwala, Sri Lanka van Marian Pater Ineke Maciag - WaarBenJij.nu Even een eilandje bekijken op zondag. - Reisverslag uit Beruwala, Sri Lanka van Marian Pater Ineke Maciag - WaarBenJij.nu

Even een eilandje bekijken op zondag.

Door: Marian en Ineke

Blijf op de hoogte en volg Marian Pater

26 Januari 2014 | Sri Lanka, Beruwala

Vandaag zijn we na een snel ontbijt naar de Mary-kerk gelopen omdat vanuit deze kerk de processie voor Sint Sebastiaan zou starten. Het was een drukte van belang met veel muziek. Kinderen en vrouwen hadden zich in de mooiste sari's gewikkeld. Na een uurtje in de brandende zon te hebben gewacht werd met veel toeters en bellen en vuurwerk de processie gestart. Ja ja dat is nog eens wat anders dan de Bargkapel in Barchem. Ook de jongens van Don Bosco kwamen kijken.
s' Middags zijn we naar het eiland van het lighthouse geweest. Een paradijselijk plaatje en vanaf het lighthouse kun je tot in Kalutara kijken. we hebben daar heerlijk gezwommen en met een kokosnoot onder een palmboom gezeten. Een familie was aan het zwemmen met de sari's nog aan en vroegen of wij ook met onze kleren in het water kwamen. Uiteindelijk hebben we toch maar voor een bikini gekozen. We hebben de hele familie op de foto gezet en dat vonden ze geweldig. Er was een meisje bij die vroeg of Ineke kinderen had en toen ze vertelde dat ze een zoon van 15 had die Milan heet wilde ze een foto zien. Ze vond het een erg knappe jongen, en ik moest maar vragen of hij met haar wilden trouwen. Ik heb een foto gemaakt van de chick Milan oke? dan kun je zelf even kijken of het iets voor je is hahah. Vanavond bijtijds naar bed gegaan we zaten allebei aan onze tax.

• 27 Januari 2014 - 21:03

Sabine Wagenvoort:

Hallo dames,
    Wat een belevenissen. Niet te vergelijken met het werken bij de gemeente. Veel plezier en nog en doe voorzichtig!
    Groetjes, Sabine

Verslag uit: Sri Lanka, Beruwala

Marian Pater

Marian en ineke hebben besloten in 2014 vrijwilligerswerk te gaan doen in Sri Lanka. Ineke is daar 3 jaar geleden geweest en Marian dit jaar. Het land, de mensen, kortom alles spreekt ons aan daar iets te betekenen voor de mensen in dat land. Na eindeloos zoeken vonden wij de stichting Helpsrilankanu en gaan we ons daar nuttig maken in het Don Bosco Boyshome in Magonna.

Actief sinds 19 Dec. 2013