Begin van een nieuwe week. - Reisverslag uit Beruwewala, Sri Lanka van Marian Pater Ineke Maciag - WaarBenJij.nu Begin van een nieuwe week. - Reisverslag uit Beruwewala, Sri Lanka van Marian Pater Ineke Maciag - WaarBenJij.nu

Begin van een nieuwe week.

Door: Ineke en Marian

Blijf op de hoogte en volg Marian Pater

22 Januari 2014 | Sri Lanka, Beruwewala

Het plafond is klaar en ziet er prima uit, eindelijk wit zonder vlekken. Morgen kunnen we beginnen met de muren waar we al een emmer limekleurige verf voor hebben gekocht. Vanmiddag zouden we in Maggona gaan kijken naar een weddingpresent voor Udenie, maar opnieuw was de shop gesloten en kwamen we voor niets. De eigenaar bleek een bedrijf in Colombo te hebben en af en toe 's avonds naar Maggona te komen. Er is naar de eigenaar gebeld en hij zou de volgende dag na 8 uur komen, de bekers zouden gelijk gemaakt kunnen worden. Wij weer naar onze kamer want het ongewone werk pleegt wel een aanslag op ons en we zijn lichamelijk erg moe.
In de middag kwamen er mensen uit India en een broeder Arul, hij was een eerdere hoofdbroeder in Maggona, deze mensen werden met alle egards ontvangen en er werd zowaar beloofd dat er warm eater zou zijn.
Na een uurtje rust hebben we opnieuw genoten van het diner en met Mieke afgesproken een afzakkertje te nemen op het balkon, zo gezegd zo gedaan.
We hebben het best gezellig zo met ons drietjes. Na een uurtje kwam broeder Arul bij ons zitten en vertelde dat de arrack die wij dronken niet bijzonder was en hij liet een fles "betere" arrack aanrukken die wij wel moesten proeven. Nou deze kwam wel binnen, maar nadat de broeder 2 glaze had gehad gingen wij slapen en mocht de fles bij ons blijven. De broeder was veel aan het woord en ook aardig overtuigd van zichzelf wat natuurlijk de nodige hilariteit bij ons opleverde.
De dinsdag zijn we begonnen met de groene muren en de eerste kwast verg gaf een heel andere kleur te zien, maar het lijkt super. Het is nu een eetzaal voor jongeren en geen bejaardensoos. We hebben hulp gehad van een van de jongens, maar hebben niet alles klaar gekregen. Omdat we de komende dagen in Negombo zitten, hebben we afgesproken de rest zaterdag morgen af te maken.
De komende dagen gaan we met een sari een bruiloft meemaken.

• 22 Januari 2014 - 21:21

Erna Terink:

`Wat een geweldige ervaringen allemaal! En ik kan me voorstellen dat jullie bekaf zijn. Wel gaan genieten van de bruiloft!

• 22 Januari 2014 - 23:20

Anton Doornenbal:

Veel plezier toegewenst op het bruiloftsfeest.

• 27 Januari 2014 - 19:02

Josien:

Hey dames,

Wat een leuke verhalen en foto's allemaal. Ineke, voor jou zit het er weer bijna op. Wat snel gaat het zeg! Heel veel plezier nog samen een goeie terugreis alvast en voor Marian, heel veel succes en plezier nog!

Liefs, Josien

Verslag uit: Sri Lanka, Beruwewala

Marian Pater

Marian en ineke hebben besloten in 2014 vrijwilligerswerk te gaan doen in Sri Lanka. Ineke is daar 3 jaar geleden geweest en Marian dit jaar. Het land, de mensen, kortom alles spreekt ons aan daar iets te betekenen voor de mensen in dat land. Na eindeloos zoeken vonden wij de stichting Helpsrilankanu en gaan we ons daar nuttig maken in het Don Bosco Boyshome in Magonna.

Actief sinds 19 Dec. 2013