Let's party - Reisverslag uit Beruwewala, Sri Lanka van Marian Pater Ineke Maciag - WaarBenJij.nu Let's party - Reisverslag uit Beruwewala, Sri Lanka van Marian Pater Ineke Maciag - WaarBenJij.nu

Let's party

Door: Ineke en Marian

Blijf op de hoogte en volg Marian Pater

18 Januari 2014 | Sri Lanka, Beruwewala

Nadat wij tot het eind van de week hebben schoongemaakt en geschilderd staat nu het weekend voor de deur. Tijd voor een stukje ontspanning, dus zon, zee, strand.
Na het ontbijt gingen we tijdens het wachten op de tuktuk een kijkje nemen bij de klerenwasgelegenheid van de jongens. De grotere jongens doen hun was zelf in een apart gedeelte bij een grote betonnen put. Terwijl Marian wat mini t-shirtjes stond op te rapen, kroop er op een meter afstand waar wij op de blote voeten liepen een anderhalf meter lange slang door het gras. Ineke zette het op een gillen en had tegelijkertijd de illusie dat ze de jongens moest beschermen tegen de slang, maar de jongens gingen heldhaftig gewapend met omgekeerde spaden en stokken op de slang af en sloegen de kop eraf. Het groen met gele geval had daarna het loodje gelegd. Denk maar niet dat wij nog van plan zijn daar onze was te gaan doen.
Hierna zijn we snel in de inmiddels aangekomen tuktuk gestapt en naar hotel Ysilon vertrokken in Beruwela.
Bij Ypsilon hebben we onze eerste cappucino in Sri Lanka bemachtigd en wilden we onze blog bijwerken, maar het internet lag eruit en bij navraag, maybe it takes one hour, maybe two, maybe three, maybe tomorrow. Hier schoten we niet veel mee op en hebben we ons maar in de zon geinstalleerd. Inmiddels zijn we een opvallende verschijning geworden bij het hotel en hebben we veel leuke mensen leren kennen, zodoende werden we dezelfde middag uitgenodigd voor een beachparty in een nabij gelegen hotel. We genoten van lekere hapjes, drankjes en hebben met de muziek van een bongospeler mmeegezongen en gedanst. We waren op een christelijke tijd om 23 uur in Maggona.

• 22 Januari 2014 - 16:28

Anton Doornenbal:

Hoezo opmerkelijke verschijning(en)?
    Zo te lezen duidelijk genoten van de beachparty, jullie hebben het verdient!

• 22 Januari 2014 - 18:51

Rina Pater:

Hallo Marian en Ineke
    erg leuk samen gezelligschap .
    Hier is er koud nederland
    groet van Harm en Rina

Tags: Ypsilon

Verslag uit: Sri Lanka, Beruwewala

Marian Pater

Marian en ineke hebben besloten in 2014 vrijwilligerswerk te gaan doen in Sri Lanka. Ineke is daar 3 jaar geleden geweest en Marian dit jaar. Het land, de mensen, kortom alles spreekt ons aan daar iets te betekenen voor de mensen in dat land. Na eindeloos zoeken vonden wij de stichting Helpsrilankanu en gaan we ons daar nuttig maken in het Don Bosco Boyshome in Magonna.

Actief sinds 19 Dec. 2013