Een dagje uit naar Galle - Reisverslag uit Beruwewala, Sri Lanka van Marian Pater Ineke Maciag - WaarBenJij.nu Een dagje uit naar Galle - Reisverslag uit Beruwewala, Sri Lanka van Marian Pater Ineke Maciag - WaarBenJij.nu

Een dagje uit naar Galle

Door: Ineke en Marian

Blijf op de hoogte en volg Marian Pater

13 Januari 2014 | Sri Lanka, Beruwewala

Vandaag, 13 januari, is het een feestdag in Sri Lanka, dat betkent dat de jongens vrij zijn en bij het huis rondlopen e.d. Dan kunnen wij niets doen,want ze trekken alles uit de handen en wij komen dan nergens aan toe. Dus gaan we een dagje weg, de keus is gevallen op,Galle. Dat is hier 50 km. Vandaan maar de treinreis duurde 2,5 uur. De trein zat bommetje vol, ze hingen aan de buitenkant van de trein en wij stonden gezellig op elkaar geplakt voor de open treindeur, het geluk was dat we in ieder geval frisse lucht kregen.
In Galle werden we gelijk opgepikt door een man die ons zou voorzien van koffie, wij zouden hier door een public tuktuk met een vaste kilometerprijs van 87 roepie per km.heengebracht worden. En je raad het wel, we werden natuurlijk weer naar een winkel gebracht waar iets zouden kunnen bekijken, hier betekent dat kopen. Maar we hielden voet bij stuk en bleven zeggen dat we koffie wilden. Na een lange rit kwamen bij een prachtig gelegen koloniaal hotel boven Galle, met een hypermodern zwembad met loungebedden. We hebben er alleen naar gekeken want we hadden geen badkleding mee. Verder konden we niet veel in Galle zelf doen, want de president had weer een feestje en de binnenstad was afgesloten tot drie uur, en weer zijn we niet uitgenodigd.
Daarna zijn we naar een tempel geweest waar geen apen waren, tot groot verdriet van Ineke, zijnwil graag apen zien. We zien alleen aangeklede apen(?).
Verder zijn we nog bij een turlefarm geweest, maar dat viel tegen. Daarna nog wat rongelopen bij het Nederlandse fort, wat gedronken en gekeken naar souveniers, maar niets gevonden.
Toen was het tijd om de laatste trein van tien voor vijf te nemen, deze deed er maar ruim een uur over. Toen we thuis aankwamen konden we gelijk aanschuiven aan het diner, en je raad het niet water op het menu stond: rijst met curry!!.
Ook woensdag was een feestdag: een volle maandag.
Van half zes 's morgens tot diep in de avond konden we genieten van preekgejammer met af en toe een Sri Lanka got Talent ertussendoor. Verder hebben we onze slaapkamer uitgepakt en helemaal schoongemaakt volgens Nederlandse normen, we kunnen zo solliciteren bij Bureau Alfa. Verder verliep de dag rustig en is er niet veel over te vertellen.

• 19 Januari 2014 - 12:46

Rina Pater:

Hallo Marain en Ineke
    Mooi dag met jullie uit stappen
    en bezig met verven .
    jullie zijn erg druk op de werk
    We wensen verder jullie fijne dagen op de werk .
    groet van Harm en Rina

• 21 Januari 2014 - 12:46

Anton Doornenbal:

Hoi Marian en Ineke,

Ondanks het opstootje met de TukTuk, toch een leuke dag geweest toch.
    Annemarie is een forten gek. Heb jullie soms nog foto's ervan gemaakt?

Groetjes Anton.

Verslag uit: Sri Lanka, Beruwewala

Marian Pater

Marian en ineke hebben besloten in 2014 vrijwilligerswerk te gaan doen in Sri Lanka. Ineke is daar 3 jaar geleden geweest en Marian dit jaar. Het land, de mensen, kortom alles spreekt ons aan daar iets te betekenen voor de mensen in dat land. Na eindeloos zoeken vonden wij de stichting Helpsrilankanu en gaan we ons daar nuttig maken in het Don Bosco Boyshome in Magonna.

Actief sinds 19 Dec. 2013