Allemaal beestjes - Reisverslag uit Beruwewala, Sri Lanka van Marian Pater Ineke Maciag - WaarBenJij.nu Allemaal beestjes - Reisverslag uit Beruwewala, Sri Lanka van Marian Pater Ineke Maciag - WaarBenJij.nu

Allemaal beestjes

Door: Marian en Ineke

Blijf op de hoogte en volg Marian Pater

12 Januari 2014 | Sri Lanka, Beruwewala

Zo het is weer tijd onze blog bij te houden om iedereen op de hoogte te houden van onze vorderingen, haha.
Ineke ging maandagmorgen nietsvermoedend naar de badkamer, wat toch altijd een hachelijke onderneming is, eerst de deur open, dan vanuit de gang de lamp aandoen en vervolgens opmde tene achter de deur kijken en dan naar binnen. Toen zag ze grote muizenkeutels in de wasbak liggen, dit bleken rattenkeutels te zijn. Gillen!!! Ook bleek de rat van de zeep te houden, want hij/ zij had aan de zeep geknabbeld,krijg die ook nog een schuimbek. De rat zal wel denken: jullie in mijn huis? Ik zal ze eens bang maken!Later op de dag bleek ze nog eens aan de lekkker zeep geknabbeld te hebben, toen begonnen we te twijfelen of er niet sprake was van een familie rat, gezien de hoeveelheid keutels in het hele gebouw. Dit was een spannend begin van de week, en dat 's morgens om 7 uur.
Over tot de orde van de dag. We hebben in de eetzaal de muren schoongemaakt, overal zaten handjes en strepen op en bij de stopcontacten wil je niet weten hoe zwart het was van alle kanden. Toen de muren schoon waren zag het er al een stuk beter uit en viel het des te meer op dat het plafond zo vies en smerig bruin was, zo val je van het een in het ander.
's Middags wilden we naar Maggona om bij de verfwinkel, die we die week daarvoor hadden gezien, te kijken naar witte verf. Na een honderd meter begon het bij Marian te rommelen in de buik en gingen we terug, waarna ze naar de wc is gegaan waar ook de rat misschien nog zat en ze min of meer haar endeldarm in het rioll heeft laten zakken. Je kunt ook niet echt ontspannen zitten op zo'n pot.
In de avond hebben we nog op het balkon gezeten en kwan de rat nog even een kijkje nemen, waarna Ineke zorgde dat Marian voldoende aan haar tax kwam, dit op speciaal verzoek van Diana.

• 18 Januari 2014 - 14:52

Rina Pater:

Hallo marian en Ineke
    ik ben wel bang voor rat en ind ik vies.
    hebben jullie erg druk om verven .
    we wensen jullie verder fijne dagen werk
    groet van Harm en Rina

• 18 Januari 2014 - 16:12

Anton Doornenbal:

Bepaalde huisdieren worden niet bepaald gewaardeerd!
    Maar verder alles goed met Ineke?

• 18 Januari 2014 - 16:19

Jony Berendsen:

Hoi Marian en Ineke,

Brrrrr ben ik blij dat ik daar niet ben, dat had ik niet overleefd. Heel knap hoor wat jullie allemaal doen daar. Ik hoor wel dat het hard werken is. Nog heel veel succes en plezier daar. Gr. Jony

Tags: Ineke

Verslag uit: Sri Lanka, Beruwewala

Marian Pater

Marian en ineke hebben besloten in 2014 vrijwilligerswerk te gaan doen in Sri Lanka. Ineke is daar 3 jaar geleden geweest en Marian dit jaar. Het land, de mensen, kortom alles spreekt ons aan daar iets te betekenen voor de mensen in dat land. Na eindeloos zoeken vonden wij de stichting Helpsrilankanu en gaan we ons daar nuttig maken in het Don Bosco Boyshome in Magonna.

Actief sinds 19 Dec. 2013